Ingevoerd dd 19-12-2017: aantal enquetes= 31
Vragenlijst betreffende de praktijk:
1-Wat is uw leeftijd? Gemiddeld: 62,4 Variatie: 29-80
2-Wat is uw geslacht? Man: 14 Vrouw:17
3-Hoe vaak heeft u het afgelopen jaar de praktijk bezocht: Gemiddelde: 6,1 Variatie: 1-20
4-Heeft u een ernstige aandoening die langer dan 3 mnd heeft geduurd? Ja: 12 Nee: 19
5-Als u de praktijk wilt bellen, hoeveel minuten duurt het dan gemiddeld voordat u contact krijgt?
Gemiddeld: 5 Variatie: 1-10
6-Zouden onderdelen van het praktijkgebouw een opknapbeurt kunnen gebruiken? Ja: 3 Nee: 23 Nvt:5
7-Zitten de stoelen in de wachtkamer prettig? Ja: 30 Nee: 0 Nvt: 1
8-Zijn er voor kinderen van verschillende leeftijden genoeg (speel)mogelijkhedenom zich te vermaken in de wachtkamer? Ja: 18 Nee: 6 Nvt: 7
9-Kan de netheid en hygiëne in de praktijk verbeterd worden? Ja: 0 Nee: 29 Nvt.: 2
10-Kunt u in de wachtkamer horen, wat aan de balie wordt besproken? Ja: 24 Nee: 7 Nvt: 0
11-Kunt u in de wachtkamer soms flarden van een gesprek in de spreekkamer opvangen? Ja: 4 Nee: 27 Nvt: 0
12-Heeft u ooit wel eens vertrouwelijke informatie over andere patiënten gezien of gehoord in de praktijk?
Ja: 2 Nee: 29 Nvt: 0
13-Vindt u de wachtruimte voldoende licht en helder? Ja: 31 Nee: 0 Nvt: 0
14-Is het klimaat in de wachtkamer aangenaam (frisse lucht, temperatuur, ventilatie)? Ja: 31 Nee: 0 Nvt: 0
15-Is er voldoende leuk en actueel leesmateriaal in de wachtkamer aanwezig? Ja: 24 Nee: 1 Nvt: 6
16-Is bij spoedgevallen de praktijk overdag gemakkelijk telefonisch te bereiken? Ja:16 Nee: 0 Nvt: 15
17-Vindt u dat bij spoedeisende klachten de praktijk overdag meteen de gewenste hulp biedt?
Ja:16 Nee: 0 Nvt: 15
18-Heeft u duidelijke informatie gehad over de regels van de praktijk? (zoals bellen voor een recept, afspraak, huisbezoek of uitslagen) Ja: 27 Nee: 1 Nvt: 4
19-Vindt u dat de regeling van avond/nacht- en weekenddiensten verbeterd kan worden? Ja: 6 Nee: 9 Nvt: 16
20-Vindt u dat de EHBO-opvang in de praktijk verbeterd kan worden? (bijv. bij snij- of glasverwondingen, door de enkel gaan met sporten, val van uw fiets met meerdere wonden of kneuzingen) Ja: 0 Nee: 16 Nvt: 15
21-Krijgt u, wanneer u de (waarnemende) huisartspraktijk belt, meer dan één keer een antwoordapparaat voordat u te woord wordt gestaan? Ja: 4 Nee: 20 Nvt: 7
29-Vindt u dat de spreekuren op geschikte tijdstippen plaatsvinden? Ja: 29 Nee: 1 Nvt: 1
30-Kunt u meestal op een voor u geschikt moment op het spreekuur terecht? Ja: 30 Nee: 0 Nvt: 1
31-Heeft u de mogelijkheid bij het maken van een afspraak méér spreekuurtijd (bijv. dubbele afspraak) te vragen? Ja: 22 Nee: 1 Nvt: 8
32-Is het eenvoudig om uw huisarts telefonisch om advies te vragen?
Ja: 20 Nee: 1 Nvt: 11
33-Komt het geregeld voor dat u overdag door een andere huisarts dan uw eigen huisarts behandeld wordt?
Ja: 3 Nee: 27 Nvt: 1
34-Ervaart u de assistente soms als een belemmering om met uw huisarts in contact te treden?
Ja: 2 Nee: 29 Nvt: 0
35-Zou uw huisarts meer aandacht kunnen besteden aan het voorkómen van ziektes? (zoals aandacht voor bloeddruk, gewicht en roken, het maken van uitstrijkjes, geven van griepvaccinaties)
Ja: 3 Nee: 24 Nvt: 4
36-Zou de huisarts meer medische handelingen aan de assistente kunnen overlaten? (bijv. wondbehandeling, bloeddruk meten, wratten behandelen, injecties geven)
Ja: 9 Nee: 13 Nvt: 9
37-Wanneer u door een waarnemer wordt gezien, is deze dan op de hoogte van uw medische problemen?
Ja: 18 Nee: 1 Nvt: 12
38-Als u door een waarnemer bent gezien, is uw eigen huisarts naderhand op de hoogte van de behandeling door de waarnemer?
Ja: 20 Nee: 1 Nvt: 10
39-Wordt in de praktijk tijdig aangegeven wanneer uw huisarts afwezig is i.v.m. vakantie?
Ja: 29 Nee: 1 Nvt: 1
40-Als u hulp krijgt van bijvoorbeeld fysiotherapeut/thuiszorg/maatschappelijk werk, vindt u dan dat ze beter op de hoogte zouden kunnen zijn van elkaars behandeling?
Ja: 7 Nee: 8 Nvt: 16
41-Weet u waar u, in uw praktijk, met een eventuele klacht over de medische behandeling terecht kunt?
Ja: 17 Nee: 8 Nvt: 6
42-Heeft u, als u dat wilt, voldoende mogelijkheid om uw eigen patiëntgegevens in te zien? (zoals brieven van specialisten etc.)
Ja: 17 Nee: 0 Nvt: 14
Terugkijkend naar de afgelopen 12 maanden, kunt u dan aangeven, op een schaal van 1 tot 5 (1=slecht en 5=uitstekend), hoe tevreden u was over de huiarts betreffende:
22-U voorbereiden o wat u kunt verwachten van de specialist of het ziekenhuis?
1= 1x (3,2%), 2= 0x (0%), 3=1x (3,2%), 4=13x (41,9%), 5=12x (38,7%), nvt=4x (13%)
23-De behulpzaamheid van de medewerkers (anderen dan arts)?
1=0x (0%), 2=0x (0%), 3=0x (0%), 4=15x (48,4%), 5=16x (51,6%), nvt=0x (0%)
24-Het krijgen van een afspraak op een moment dat het u schikt?
1=0x (0%), 2=0x (0%), 3=1x (3,2%), 4=14x (45,2%), 5=15x (48,4%), nvt=1x (3,2%)
25-De telefonische bereikbaarheid van de praktijk?
1=0x (0%), 2=0x (0%), 3=6x (19,4%), 4=14x (45,2%), 5=11x (35,5%), nvt=0x (0%)
26-De mogelijkheid om de huisarts aan de telefoon te krijgen?
1=1x (3,2%), 2=0x (0%), 3=0x (0%), 4=7x (22,6%), 5=4x (13%), nvt=19x (61,3%)
27-De wachttijd in de wachtkamer?
1=0x (0%), 2=0x (0%), 3=5x (16,1%), 4=19x (61,3%), 5=6x (19,4%), nvt=1x (3,2%)
28-Het verlenen van hulp bij gezondheidsproblemen die onmiddelijk aandacht vragen?
1=0x (0%), 2=0x (0%), 3=0x (0%), 4=13x (41,9%), 5=9x (29%), nvt=9x (29%)
OPMERKINGEN:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..